Assessment Klantcontact

Bouw aan een solide fundament voor duurzame groei en klantgerichtheid

Assessment Klantcontact

Veel organisaties bevinden zich in een fase waarin hun klantcontact inconsistent is, met onregelmatige werkbelastingen, hoge afhandelingstijden en toenemend personeelsverloop. Dit gebeurt omdat onderliggende operationele processen en structuren niet goed zijn ingericht. De organisatie slaagt er niet in om op een efficiënte en klantgerichte manier te opereren, waardoor klanten afhaken en kosten stijgen. 

Save Your Customers biedt een gestructureerd kader waarmee klantcontactorganisaties hun huidige volwassenheidsfase kunnen beoordelen. Dit assessment helpt organisaties met het identificeren van zwakke punten, zoals slecht werkende processen en te hoge afhandelingsvariatie, en ondersteunt de organisatie om deze issues structureel op te lossen. Dit zorgt voor een stabiele basis waarin klantcontact efficiënt en effectief wordt afgehandeld en geeft inzicht in de concrete vervolgstappen. Van het verfijnen van processen, het verhogen van klanttevredenheid, reduceren van onnodige contacten tot het opzetten van feedbackloops om structureel te leren van klantfeedback. 

Door gebruik te maken van dit assessment ben je in staat om gericht de operationele efficiëntie en voorspelbaarheid van klantcontact te verbeteren. Dit leidt tot lagere afhandelingskosten, minder personeelsverloop en hogere klanttevredenheid. Het model creëert een solide fundament waarmee organisaties niet alleen hun huidige fase optimaliseren, maar ook klaargestoomd worden om door te groeien naar een fase waarin klantloyaliteit, retentie en service-excellentie centraal staan. 

Verhelderende tips voor gezonde klantrelaties

Klaar voor een maandelijkse dosis relatie-wijsheid speciaal voor de marketing- en klantcontactpro’s? Let op: niet geschikt voor profiteurs, zelfingenomen types en bazen die denken dat klantcontact alleen maar geld kost. Hier gaan we voor échte verbindingen!

Meer dan 1.000 abonnees