Het goed inrichten van een klantenservice of supportafdeling kan uitdagend zijn. Je bent het epicentrum van de organisatie en hoort elke dag de issues. Een intern onderzoeksbureau en elke dag vertellen mensen wat goed en minder goed gaat. Ons hart begint hier sneller van te kloppen.
Alleen het goed en optimaal inrichten is niet altijd even eenvoudig. We hebben tal van metrics waarop we sturen zoals: AHT, Bereikbaarheid, Wachttijden, QM, Occupancy en ga zo maar door. Data genoeg, en toch zien wij vaak dat het halen van deze KPI’s meer tijd kost dan het optimaliseren van de organisatie met de kennis die je bij klantenservice opdoet.
Klantcontact kent een aantal basiselementen. Je kan veel nieuwe technologieën doorvoeren, alleen je basis moet wel op orde zijn. Als je fundament niet sterk genoeg is, stort alles weer in en kan je niet ergens op terugvallen. Wij zorgen dat de basis elementen weer op orde zijn en richten klantcontact optimaal in voor de toekomst.
Als vaste oplossing
Om jouw klanten- of supportafdeling weer op orde te krijgen kunnen wij alles uit handen geven in een interim rol. Ken je het bedrijf met de blauwe brieven? Jarenlang was de bereikbaarheid niet on target, na onze tijdelijke inzet zijn ze weer in control en op target. Niet arrogant bedoelt natuurlijk, maar hier zijn we wel trots op. Naast dat performance op de afdeling iets doet met de medewerkers raakt het ook altijd de klanten, donateurs of leden.
Wanneer je het uit handen geeft aan ons weet je dat het binnen 3 tot 6 maanden weer is geregeld. De vraag is: hoe pijn doet het voor de organisatie, de medewerkers en de klanten om de performance definitief op te lossen.
Als traject
Uiteraard kunnen we het ook samen doen. Hierin zijn verschillende smaken mogelijk waarbij we een adviserende en coachende rol kunnen aannemen om te zorgen dat het weer op orde gaat komen. Onze online community helpt daarbij waar we alles uitleggen over Performance Management.
Hierin helpen we managers doormiddel van kennisoverdracht en coaching het team snel weer te laten performanen.
Zelf doen
Snel achterhalen hoe je dit zelf kan aanpakken? Via een workshop Performance Management & Optimaal Klantcontact Inrichten ga je achterhalen waar de knelpunten nu zitten en hoe je dit kan vertalen naar je stakeholders voor draagvlak en commitment.