Operationele Sturing

Betrouwbare en reproduceerbare resultaten

OPERATIONELE STURING

McDonald’s, de bekendste fastfoodketen ter wereld, heeft zijn succes te danken aan één krachtig principe: betrouwbare en herhaalbare processen. Het gaat niet om de beste hamburgers, maar om consistentie en voorspelbaarheid. 

Of je nu een Big Mac bestelt in New York, Tokyo of Amsterdam, je weet precies wat je krijgt. Dit komt doordat McDonald’s strikte processen en standaarden hanteert die wereldwijd identiek zijn. Elk broodje, elk blaadje sla en elke druppel saus is nauwkeurig afgemeten en op dezelfde manier geplaatst.  

Die voorspelbaarheid geeft klanten een gevoel van zekerheid en vertrouwen. Dit is wat klanten zoeken wanneer ze contact opnemen met jouw organisatie. 

Wij helpen je om dit te realiseren door het fundament van klantcontact te versterken. We zorgen niet alleen voor optimale primaire processen, maar ook voor de juiste aansturing en besluitvorming. Zo kan de organisatie zelfstandig de gewenste resultaten bereiken en snel en effectief bijsturen wanneer dat nodig is. Jouw gewenste bereikbaarheid en kwaliteit van dienstverlening worden gewaarborgd. 

Alleen het goed en optimaal inrichten is niet altijd even eenvoudig. We hebben tal van metrics waarop we sturen zoals: AHT, Bereikbaarheid, Wachttijden, QM, Occupancy en ga zo maar door. Data genoeg, en toch zien wij vaak dat het halen van deze KPI’s meer tijd kost dan het optimaliseren van de organisatie met de kennis die je bij klantenservice opdoet. 

Klantcontact kent een aantal basiselementen. Je kan veel nieuwe technologieën doorvoeren, alleen je basis moet wel op orde zijn. Als je fundament niet sterk genoeg is, stort alles weer in en kan je niet ergens op terugvallen. Wij zorgen dat de basis elementen weer op orde zijn en richten klantcontact optimaal in voor de toekomst.