Over Save Your Customers

Waarom je met ons meer waarde uit je klantrelaties kunt halen.

Verhelderende tips voor gezonde klantrelaties

Abonneer je op onze maandelijkse relatie tips voor marketing en klantcontactpro’s. Waarschuwing: ongeschikt voor freeloaders, egotrippers en eindbazen die klantcontact als kostenpost zien.

Meer dan 1.000 abonnees

Organisaties ontlenen hun bestaansrecht aan hun klanten. Bedrijven spenderen miljoenen en flirten zich helemaal suf om maar meer nieuwe klanten te werven. Het is een topsport waar menig vrijgezel iets van kan leren. Maar na alle warme aandacht, cadeautjes en mooie beloftes transformeert het contact na het ja-woord naar een afstandelijke e-mail relatie en heeft het meer weg van een oppervlakkige vriendschap of een relatie gebaseerd op voordeeltjes ofwel “friends with benefits”.

Als de nieuw geworven liefdes contact zoeken, dan doen organisaties er alles aan om hun klanten tevreden te stellen. Maar de realiteit en trend is dat organisaties hun best doen om het contact te minimaliseren en  vragen zo veel als mogelijk geautomatiseerd en zo snel als mogelijk af te handelen. Er wordt veelal online en per mail verleidt om meer te kopen. We meten en analyseren ons helemaal suf! We beschikken over meer klanttevredenheidsonderzoeken en informatie dan ooit tevoren, maar toch…. 

De praktijk is dat veel van het besteedde geld en de energie maar beperkt resultaat oplevert en organisaties steeds verder weg zet van hun klanten, waardoor de relaties steeds minder sterk en duurzaam worden. Met als gevolg dat het bestaansrecht van de organisatie op het spel komt te staan.

De oplossing om ervoor te zorgen dat alle effort en euro’s gaan renderen is veel dichterbij dan de meeste denken. Desalniettemin vergt dat dat we afscheid moeten nemen van oud denken en buiten de structuren en kaders van onze organisaties gaan denken en werken. Klantcontact vormt hierin een belangrijke sleutel. Zodra het contact met klanten goed georganiseerd is en de juiste plek in de organisatie heeft, dan is de basis gelegd voor het bouwen aan duurzame klantrelaties. En dit heeft veel grotere voordelen dan je helemaal blind staren op eerste dates en het beperken van contacten: 

Klantrelaties zijn net als relaties tussen mensen. Communicatie is key en wij helpen organisaties om deze zo effectief mogelijk in te zetten om te kunnen bouwen aan langdurige en duurzame klantrelaties.

Verhelderende tips voor gezonde klantrelaties

Abonneer je op onze maandelijkse relatie tips voor marketing en klantcontactpro’s. Waarschuwing: ongeschikt voor freeloaders, egotrippers en eindbazen die klantcontact als kostenpost zien.

Meer dan 1.000 abonnees

Dit zeggen opdrachtgevers over ons

NRC Media
Lees verder
“De behoudsresultaten zijn aanzienlijk verbeterd”
De Telefoongids /Gouden Gids
Lees verder
“Vol lof over de snelheid en effectiviteit waarmee de diagnose is gesteld en het plan is uitgevoerd”.
Natuurmonumenten
Lees verder
“De samenwerking was goed, betrokken en ook ontspannen qua sfeer”.
Louwman Customer Services
Lees verder
“Dankzij Wietse’s kritische en constructieve blik op de dagelijkse operatie, hebben wij ons team op een kwalitatief hoger niveau gebracht”.
Woningcorporatie Elkien
Lees verder
“Jullie analytische vermogen maakt dat jullie snel de vinger op de zere plek weten te leggen”.
Toyota Financial Services
Lees verder
“Jullie kennis, ervaring en daadkracht hebben de organisatie geholpen professioneler te worden zodat klanten sneller en beter worden bediend”
Medipoint
Lees verder
“Dit was niet alleen een goede interim klus, maar hij coachte de collega’s tevens in hun kennis en vaardigheden.”
Vorige
Volgende

“Wij zijn ervaren vakidioten met een enorme drive om een goed resultaat neer te zetten.”

In 2015 leerden wij elkaar kennen op een project bij NRC Media in Amsterdam. Omid ging het retentieteam aansturen op de klantenservice. Deze activiteit was onder leiding van Wietse net geïnsourced en het team was vers van de pers geworven en getrained. Wij stonden direct onder druk, want wij moesten het “waarmaken”. Wietse moest ervoor zorgen dat de behoudcijfers niet terug zouden lopen en Omid moest zich bewijzen als leidinggevende op dit team waar alle ogen van de organisatie op gericht stonden. We moesten en we wilden en we hadden een goed team om ons heen van medewerkers tot aan het hogere management van marketing tot aan de klantenservice en it. Iedereen ging ervoor!

In de jaren daarna hebben wij meermaals samengewerkt, wat in mei 2022 uiteindelijk heeft geleid tot het oprichten van Save Your Customers.

De eerste vraag die wij ons stelden was, wat gaan we doen? Wat vinden wij het leukste? Wat is voor potentiële klanten het meest waardevol? Waar worden de mensen waarmee wij samenwerken het meest blij van en hoe kunnen wij voor de klanten van onze opdrachtgevers het meeste waarde toevoegen?

Soms heeft het tijd nodig om onder woorden te kunnen brengen wat je al weet, in ons geval een jaar:

“Wij helpen organisaties bij het ontwikkelen van goed klantcontact zodat zij succesvol kunnen werken aan duurzame klantrelaties”

Dit doen we op interim basis of met een advies wat we het liefst ook daadwerkelijk implementeren. En… áltijd op basis van een duidelijk resultaat.

Dit is goed voor de organisatie en medewerkers, dit is goed voor hun klanten en wij vinden dit samen met onze collega’s het allerleukste om te doen!

Video van onszelf – Kunnen we de video gebruiken van ons platform?

Ben jij benieuwd hoeveel meer waarde jij uit jouw bestaande klantrelaties kunt halen? 

Dit doen we op interim basis of met een advies wat we het liefst ook daadwerkelijk implementeren. En… áltijd op basis van een duidelijk resultaat.

Dit is goed voor de organisatie en medewerkers, voor klanten en wij vinden dit, samen met onze collega’s, het allerleukste om te doen!

Omid & Wietse

Verhelderende tips voor gezonde klantrelaties

Abonneer je op onze maandelijkse relatie tips voor marketing en klantcontactpro’s. Waarschuwing: ongeschikt voor freeloaders, egotrippers en eindbazen die klantcontact als kostenpost zien.

Meer dan 1.000 abonnees